Tänä syksynä keskitytään edelleen pienimuotoisesti tokoiluun Turun parsonien kanssa ja ehkä talvella käydään jossain näytelmissä taas. Keväällä olis tarkoitus aloitella agilityä, mikäli mun tuleva työ sallii sen harrastamisen ajallisesti.

Eilen tokoiltiin Kaarinassa. Edelleen seuruuta hiotaan ja treenataan mm. käännöksiä. Ne on mulle hankalia, kyllä se koira sieltä perästä tulee... Liikaa liikkuvia osia mulle. Paavo jaksoi keskittyä aiempaan nähden tosi hyvin, ehkä uusi paikka ja kiva vinkulelu taskussa teki osansa. Kotona ollaan kyllä myös leikitty enemmän treenaamisen yhteydessä. Pari pientä paikkamakuuta otettiin myös, niissä edelleen kestoa lisätään pikkuhiljaa. Mutta tyytyväinen olin, että ukkeli jaksoi tällä kertaa keskittyä! Häiriöistä huolimatta oli kuitenkin jonkinlaista intensiivisyyttä huomattavissa, vaikka tiedän sen pystyvän parempaankin.

Uutena otettiin hyppyä esteen yli, mikä nyt ihan vain kokeiluluontoisesti. Päätin, että opetan Paavolle sitä kotona niin että ihan aluksi opetellaan "hyppy"-käsky, jonka jälkeen otetaan hyppy perusasennosta lähetettynä. Samalla pyrin siihen, että koira jää seisomaan esteen taakse. Katsotaan, miten lähtee luonnistumaan. Paavo on jo osoittanut kypsyyden merkkejä. Esim. kun ollaan harjoiteltu jotain uusia temppuja, niin se itse tarjoaa ja oivaltaa asioita paljon enemmän kuin vielä kuukausi sitten. Syyskuussa se eli jossain hajujen maailmassa, eikä kiinnostunut mun kanssa tekemisestä.

2000828.jpg